סה"כ צפיות בדף

יום ראשון, 17 ביולי 2016

האם ישו אדם או אלוה בהתגלמות אדם

זו משימה לא פשוטה להכריע מדפי הבורות החדשה האם כותבי הספרים החזיקו את אותו האיש לאלוהות או לאדם רגיל, שכן יש מקומות שמובנים לפי פשוטם שישו הוא אלוהות, ויש מקומות שניכר שהוא אדם רגיל כמוני כמוך, אבל דבר אחד ברור, שכותבי האון-גליון ומאמיניו נבוכים בדבר וחלוקים בדבר בינם לבין עצמם, ואין לנו הנטל להכריע בדבר, מלבד אהבת האמת והחלת כללי הלוגיקה והשכל הישר לשפוט ולדון את אותם פסוקים לכאן או לכאן.

תרגום הפסוקים בבה"ח לעברית נבחרו לפי ראות עיני מתרגומי "דליעטש" , "סלקינסון" , "ותרגום לעברית מודרנית".

הכֹּל נִמְסַר־לִי מֵאֵת אָבִי וְאֵין מַכִּיר אֶת־הַבֵּן בִּלְתִּי הָאָב וְאֵין מַכִּיר אֶת־הָאָב בִּלְתִּי הַבֵּן וַאֲשֶׁר יַחְפֹּץ הַבֵּן לְגַלּוֹת לוֹ׃
 (Matt. 11:27 DLZ)
הכֹּל נִמְסַר־לִי מֵאֵת אָבִי וְאֵין יוֹדֵעַ מִי הַבֵּן בִּלְתִּי הָאָב וּמִי הָאָב בִּלְתִּי הַבֵּן וַאֲשֶׁר יַחְפֹּץ הַבֵּן לְגַלּוֹת לוֹ׃
 (Lk. 10:22 DLZ)

כאן ישו מצהיר ש"הכל" נמסר לו מאת אביו. אבל לפי הפסוקים להלן יראה שלא הכל נמסר לו:

ויֹּאמֶר אֲלֵיהֶם הֵן אֶת־כּוֹסִי תִשְׁתּוּ, וּטְבִילָה אֲשֶׁר אֲנִי נִטְבָּל תִּטָּבֵלוּ, וְשֶׁבֶת לִימִינִי וְלִשְׂמֹאלִי אֵין בְּיָדִי לְתִתָּה בִּלְתִּי לַאֲשֶׁר הוּכַן לָהֶם מֵאֵת אָבִי׃
 (Matt. 20:23 DLZ)

והַיּוֹם הַהוּא וְהַשָׁעָה הַהִיא אֵין אִישׁ יוֹדֵעַ גַּם־לֹא מַלְאָכֵי הַשָׁמַיִם גַּם־לֹא הַבֵּן בִּלְתִּי אָבִי לְבַדּוֹ׃
 (Matt. 24:36 DLZ)

כאן אגב רואים שגם "רוח הקודש" לא יודעת את היום ואת השעה,שהרי כתוב "בלתי אבי לבדו".

וַיֵּלֶךְ מְעַט מֵאִתָּם וַיִּפֹּל עַל־פָּנָיו וַיִּתְפַּלֵּל לֵאמֹר: אָבִי אִם־יוּכַל לִהְיוֹת תַּעֲבָר־נָא מֵעָלַי הַכּוֹס הַזֹּאת אַךְ לֹא כִרְצוֹנִי כִּי אִם־כִּרְצוֹנֶךָ׃
 (Matt. 26:39 DLZ)

ויּוֹסֶף לָלֶכֶת־לוֹ שֵׁנִית וַיִּתְפַּלֵּל לֵאמֹר: אָבִי אִם־לֹא תוּכַל הַכּוֹס הַזֹּאת לַעֲבֹר מֵעָלַי בִּלְתִּי אִם אֶשְׁתֶּה אֹתָהּ יְהִי כִּרְצוֹנֶךָ׃
 (Matt. 26:42 DLZ)

תמוה איך פתאום ישו לא רוצה להקריב את עצמו לכפרת הרבים, האם שכח בשביל מה בא לעולם, האם רצונו של ישו הוא איננו כרצון אביו, אם הם ראש-אלוה אחד, איך הם לא מסונכרנים ובעלי אותו רצון, והאם לישו יש רצון וסמכות שהיא נחותה מן הרצון והסמכות של ה"אב" , אם כן הם אינם שווים במעלה כפי שטוענים מאמיני השילוש.

 התֹאמַר בְּלִבְּךָ כִּי לֹא יָכֹלְתִּי לִשְׁאֹל עַתָּה מֵאֵת אָבִי וִיצַוֶּה־לִי יוֹתֵר מִשְׁנֵים עָשָׂר לִגְיוֹנוֹת שֶׁל־מַלְאָכִים׃
 (Matt. 26:53 DLZ)

למה ישו לא אמר "התאמר בלבך כי לא יכלתי לצוות יותר מ-12 לגיונות מלאכים", למה יהיה צריך לשאול מאת ה"אב" שישלח לו 12 לגיונות מלאכים, האם ישו לא שווה יכולת באותותיו ומופתיו ל"אב", האם אין כח ואין אונים בו?

לָכֵן אֲנִי מַנְחִיל אֶתְכֶם הַמַּלְכוּת כַּאֲשֶׁר הִנְחִילַנִי אָבִי׃ (Lk. 22:29 DLZ)

אם ישו אלוה , למה צריך שה"אב" ינחיל אותו המלכות, הרי תמיד היה לו ותמיד יהיה לו. כמו כן הרי כתוב בתהלים "וַ֭אֲנִי נָסַ֣כְתִּי מַלְכִּ֑י עַל־צִ֜יּ֗וֹן הַר־קָדְשִֽׁי" (Ps. 2:6 WTT) , משתמע שהמשיח יומלך ע"י הקב"ה, וכפי שכתוב גם בדניאל "וְלֵ֙הּ יְהִ֤יב שָׁלְטָן֙ וִיקָ֣ר וּמַלְכ֔וּ (Dan. 7:14 WTT).

ויֹאמַר עַל־כֵּן אָמַרְתִּי לָכֶם כִּי לֹא־יוּכַל אִישׁ לָבוֹא אֵלַי בִּלְתִּי אִם־נִתַּן־לוֹ מֵאֵת אָבִי׃
 (Jn. 6:65 DLZ)

אם ישו האלוה בעצמו למה צריך שה"אב" יתן את אישורו כדי לבוא אליו, הלוא ישו יתן שיוכלו לבוא אליו מכח ורצון וסמכות עצמו. אלא רואים שאין כוחו שלם ואין סמכותו שלם - שהרי הוא לא שווה לאב.

אז אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ בְּעֵת תְּנַשְּׂאוּ אֶת־בֶּן־הָאָדָם וִידַעְתֶּם כִּי־אֲנִי הוּא, וְכִי אֵינֶנִּי עשֶׂה דָבָר מִנַּפְשִׁי כִּי אִם־כַּאֲשֶׁר לִמְּדַנִי אָבִי אֵלֶּה אֲדַבֵּר׃ (Jn. 8:28 DLZ)

ישו אומר מפורשות שאיננו עושה דבר מנפשו היינו מרצונו, אם כן איך הוא אלוה? וכן ישו "לומד" מהאב מה לדבר, האין יודע בעצמו אם הוא והאב אחד הם?

ענָה יֵשׁוּעַ: "אִם אֲנִי נוֹתֵן כָּבוֹד לְעַצְמִי, כְּבוֹדִי אֵין בּוֹ כְּלוּם. אָבִי, אֲשֶׁר אַתֶּם אוֹמְרִים עָלָיו 'הוּא אֱלֹהֵינוּ', הוּא הַמְכַבֵּד אוֹתִי.
 (Jn. 8:54 MHT)

כאן ישו בפה מלא מודה שמי שכיבד אותו והעלה אותו הוא ה"אב" , משמע שאין לו כבוד עצמי ואיננו אלוהות, כדי אחרת היה לו כבוד עצמי ולא היה כאין וכאין בו כלום גם אם היה רוצה לכבד את עצמו. אלא האב אלוהי ישראל הוא המכבד את ישו.

ואִישׁ לֹא יִקָּחֶנָּה מֵאִתִּי כִּי אִם־אֲנִי מֵעַצְמִי אֶתְּנֶנָּה, יֶשׁ־בְּיָדִי לָתֵת אֹתָהּ וּבְיָדִי לָשׁוּב לְקַחְתָּהּ, הַמִּצְוָה הַזֹּאת קִבַּלְתִּי מֵעִם אָבִי׃
 (Jn. 10:18 DLZ)

רואים שישו מקבל פקודה ומצוה מאת האב.

 אבִי שֶׁנָּתַן אוֹתָן לִי גָּדוֹל מִכֹּל וְאֵין אִישׁ יָכוֹל לַחֲטֹף אוֹתָן מִיָּד הָאָב.
 (Jn. 10:29 MHT)

ישו אומר שה"אב" גדול מכ-ל.
ואח"כ ישו אומר את הפסוק המפורסם:
אֲנִי וְאָבִי אֶחָד אֲנָחְנוּ׃ (Jn. 10:30 DLZ)
כאילו משמע שהוא שווה ערך אליו. אבל הפסוק הקודם כפי שהראיתי מכחיש שלזה התכוון ישו.
ועוד יש לומר שאם זאת היתה כוונתו שהוא שאלוה כמו ה"אב", אם כן איפה "רוח הקודש", הלוא היה צריך לומר כאן את האמת "אני ואבי ורוח הקודש - אחד אנחנו". ובמקום אחר ישו אומר לתלמידיו "בַּיּוֹם הַהוּא תֵּדְעוּ שֶׁאֲנִי בְּאָבִי וְאַתֶּם בִּי וַאֲנִי בָּכֶם. (Jn. 14:20 MHT) ועוד כתוב  "וְהַנֹּטֵעַ וְהַמַּשְׁקֶה אֶחָד הֵמָּה וְכָל־אִישׁ יְקַבֵּל אֶת־שְׂכָרוֹ כְּפִי עֲמָלוֹ׃
 ( 1Cor. 3:8 )

הלֹא שְׁמַעְתֶּם כִּי אָמַרְתִּי אֲלֵיכֶם אֵלֵךְ וְאָשׁוּבָה אֲלֵיכֶם לוּ אֲהַבְתֶּם אֹתִי כִּי־עַתָּה תִשְׂמְחוּ בְּהַגִּידִי לָכֶם כִּי־הֹלֵךְ אֲנִי אֶל־הָאָב, כִּי אָבִי גָּדוֹל מִמֶּנִּי׃
 (Jn. 14:28 DLZ)

ויֹּאמֶר אֵלֶיהָ יֵשׁוּעַ אַל־תִּגְּעִי בִי כִּי עוֹד לֹא עָלִיתִי אֶל־אָבִי וּלְכִי־נָא אֶל־אַחַי וְהַגִּידִי לָהֶם: אֲנִי עֹלֶה אֶל־אָבִי וַאֲבִיכֶם, וְאֶל־אֱלֹהַי וֵאלֹהֵיכֶם׃
 (Jn. 20:17 DLZ)

ואֵלֶּה הֵם חַיֵּי הָעוֹלָם לָדַעַת אֹתְךָ, כִּי אַתָּה הָאֱלֹהִים לְבַדֶּךְ, וְאֶת־יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ אֲשֶׁר שָׁלָחְתָּ׃
 (Jn. 17:3 DLZ)

ישו אומר שה"אב" הוא האלהים ל-ב-ד-ו.

וּכְעֵת הַשָׁעָה הַתְּשִׁיעִית וַיִּזְעַק יֵשׁוּעַ בְּקוֹל גָּדוֹל אֵלִי אֵלִי לְמָה שְׁבַקְתָּנִי וְהוּא אֵלִי אֵלִי לָמָה עֲזַבְתָּנִי׃
 (Matt. 27:46 DLZ)

למה ישו צועק אל אביו ואומר "אלי אלי" , זאת אומרת שהאב הוא האלוה של ישו, איך יתכן שלאלוהים יש אלוהים? ועוד ישו לא יכול להושיע את עצמו הוא צריך שהאלוהים שלו יציל אותו, אם כן איך הוא אלוה? ועוד תפילת ישו לא התקבלה שהרי התפלל שלא ישתה מכוס התרעלה. ובסוף שתה ולעה ומת כלא היה.

וּבִימֵי הֱיוֹתוֹ בְּגוּף בָּשָׂר וָדָם, הִקְרִיב תְּפִלּוֹת וְתַחֲנוּנִים בִּצְעָקָה גְּדוֹלָה וּבִדְמָעוֹת אֶל הַיָּכוֹל לְהוֹשִׁיעוֹ מִמָּוֶת, וְאָמְנָם נִשְׁמַע בִּגְלַל יִרְאַת הָאֱלֹהִים שֶׁבּוֹ.
 (Heb. 5:7 MHT)

רואים שמי שיכל להושיע את ישו מהמות - היינו להחיות אותו מן המתים מפתחות אלו היו לא אחר מאשר האב ולא הבן. וכן האב החיה את הבן מפני ובזכות התפילות ויראת האלוהים שבו שבישו. איך יכול להיות שאלוה ירא מאלוה אחר במיוחד שהם אחד? וכן כתוב בישעיהו "ונָחָ֥ה עָלָ֖יו...ר֥וּחַ דַּ֖עַת וְיִרְאַ֥ת יְהוָֽה" (Isa. 11:2 WTT)

וּרְצוֹנִי שֶׁתִּהְיוּ יֹדְעִים שֶׁרֹאשׁ כָּל־אִישׁ הַמָּשִׁיחַ, וְרֹאשׁ הָאִשָּׁה הָאִישׁ, וְרֹאשׁ הַמָּשִׁיחַ הוּא הָאֱלֹהִים׃
 (1 Cor. 11:3 DLZ)

 אמְנָם לָנוּ רַק־אֵל אֶחָד הָאָב אֲשֶׁר הַכֹּל מִמֶּנּוּ וַאֲנַחְנוּ אֵלָיו, וְאָדוֹן אֶחָד יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ אֲשֶׁר הַכֹּל עַל־יָדוֹ, וַאֲנַחְנוּ עַל־יָדוֹ׃
 (1 Cor. 8:6 DLZ)

  וַיַּעַן אֹתָם יֵשׁוּעַ הֲלֹא כָתוּב בְּתוֹרַתְכֶם אֲנִי אָמַרְתִּי אֱלֹהִים אַתֶּם׃ (Jn. 10:34 DLZ)
  הן יִקָּרֵא אֱלֹהִים לְמִי שֶׁהָיָה דְּבַר הָאֱלֹהִים אֲלֵיהֶם וְהַכָּתוּב לֹא־יוּפָר׃
 (Jn. 10:35 DLZ)

ישו מצטדק למה הוא אמר "אני ואבי אחד אנחנו" שלא היה כוונתו שהוא אלוהות, אלא למי שדבר האלוהים האב היה אליו.

  הן אֶחָד הָאֱלֹהִים, וְאֶחָד הַמְתַוֵּךְ בֵּין אֱלֹהִים לִבְנֵי אָדָם הָאָדָם הַמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ.
 (1 Tim. 2:5 MHT)

 ועַתָּה אַתֶּם מְבַקְשִׁים לַהֲמִיתֵנִי אֲנִי הַאִישׁ אֲשֶׁר דִבַּרְתִּי אֲלֵיכֶם הָאֱמֶת אֲשֶׁר שָׁמַעְתִּי מֵעִם הָאֱלֹהִים אַבְרָהָם לֹא עָשָׂה כָּזֹאת׃
 (Jn. 8:40 DLZ)

ישו מעיד על עצמו שהוא "איש" -בן אדם רגיל. המילה ביוונית היא "אנטרופוס" שתרגומו בן אנוש. האמת אשר שמעתי מעם האלוהים. ישו צריך לשמוע מהאלוהים את האמת כדי לדבר אותה בפני האנשים. אם הוא אלוה למה צריך לשמוע אותה מאלוהים הרי הוא והאב אחד - והוא יודע את האמת ואת הדבר מראש ומקדם.

  אמֵן אָמֵן אֲנִי אֹמֵר לָכֶם אֵין הָעֶבֶד גָּדוֹל מֵאֲדֹנָיו וְאֵין הַשָּׁלִיחַ גָּדוֹל מִשֹּׁלְחוֹ׃
 (Jn. 13:16 DLZ)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה