אומר הנביא ירמיהו במגילת איכה פרק ד כב: "תם עוונך בת ציון לא יוסיף להגלותך", ותרגם יונתן בן עוזיאל: "ובתר כן ישלם עויתך כנישתא דציון ותתפרקין על ידי דמלכא משיחא ואליהו כהנא רבא ולא יוסיף ה' תוב לאגלותך".
בעמוס פרק ט': "ביום ההוא אקים את סכת דוד" תרגם יונתן: מלכותא דבית דוד, ואח"כ כתוב: "ולא ינתשו עוד מעל אדמתם".
פסיקתא רבתי דרב כהנא פרשה ד' (וכן בילקוט מ"א רמז רט):
"כך פתח ר' תנחומא ביר': "ובנביא העלה ה' את ישראל ממצרים" זה משה, "ובנביא נשמר" זה אליהו, אתה מוצא שתי נביאים עמדו להם לישראל משבטו של לוי, משה ראשון ואליהו אחרון ושניהן גואלין ישראל בשליחות, משה גאלם ממצרים בשליחות "ועתה לך ואשלחך אל פרעה וגו'", ואליהו גואלם לעתיד לבא בשליחות "הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא וגו'", משה שגאלם ממצרים תחלה עוד לא חזרו ונשתעבדו במצרים, ואליהו כשיגאל אותם מן הרביעית מאדום עוד אינם חוזרים ומשתעבדים, אלא תשועת עולם."
בעמוס פרק ט': "ביום ההוא אקים את סכת דוד" תרגם יונתן: מלכותא דבית דוד, ואח"כ כתוב: "ולא ינתשו עוד מעל אדמתם".
פסיקתא רבתי דרב כהנא פרשה ד' (וכן בילקוט מ"א רמז רט):
"כך פתח ר' תנחומא ביר': "ובנביא העלה ה' את ישראל ממצרים" זה משה, "ובנביא נשמר" זה אליהו, אתה מוצא שתי נביאים עמדו להם לישראל משבטו של לוי, משה ראשון ואליהו אחרון ושניהן גואלין ישראל בשליחות, משה גאלם ממצרים בשליחות "ועתה לך ואשלחך אל פרעה וגו'", ואליהו גואלם לעתיד לבא בשליחות "הנה אנכי שולח לכם את אליהו הנביא וגו'", משה שגאלם ממצרים תחלה עוד לא חזרו ונשתעבדו במצרים, ואליהו כשיגאל אותם מן הרביעית מאדום עוד אינם חוזרים ומשתעבדים, אלא תשועת עולם."
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה